(03) 8725 130

Sporttipäivä Senioreille 28.8.2019

Päivä on tarkoitettu kaikille liikunnasta kiinnostuneille. Luvassa on liikuntaa, luentoja, kehonkoostumusmittausta ja puristusvoiman mittausta. 50 nopeimmalle ilmoittautuneelle jaetaan tuotekassi tapahtuman yhteydessä.

Sporttipäivän hinta on 19 €/hlö, joka maksetaan tapahtumaan tulon yhteydessä info-pisteeseen. Hintaan sisältyy luennot, kotijumppaohjeet, testaukset, liikuntaryhmät, lounas ja kahvi.

Ennakkoilmoittautumisen yhteydessä valitset mihin ryhmiin haluat osallistua. Jos ohjelmassa olevaa ryhmää ei näy, se on jo varattu täyteen. Voit kysellä peruutuspaikkoja tapahtuman alkaessa. Viimeinen ilmoittautumispäivä on 22.8.2019.

 

 

PERUUTUSEHDOT

Peruuttamatta jätetystä ilmoittautumisesta lähetämme täysimääräisen maksun.  (maksuton peruutus 22.8.2019 asti). Tapahtumaan tulematta jättäminen ei tarkoita peruuttamista, jolloin järjestäjällä on oikeus pidättää koko Sporttipäivän hinta. Peruutuspäivän jälkeen peruutukset eivät ole enää mahdollisia.

 

Harjula pidättää oikeuden tehdä muutoksia ohjelmaan.

LAJIKUVAUKSET

Asahi
Asahi on helppoa ja kaikille sopivaa terveysliikuntaa, jossa pehmeät liikkeet tehdään rauhallisen hengityksen tahdissa koko kehoa käyttäen. Asahi vahvistaa ja rentouttaa lihaksistoa, virkistää mieltä sekä lievittää ja ennaltaehkäisee selän ja niska-hartiaseudun vaivoja. Asahissa rentoutetaan ja harjoitellaan kehoa ja mieltä järjestelmällisesti ”niskasta nilkkoihin”. Liikkeet tehdään seisten.

Tila: Liikuntasali, 2. krs.

FasciaMe
FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Keskitymme parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen, kehon kannatuksella ja lihastoimintaketjuja (faskialinjoja) mukaillen. Teemme tarkasti kehon yleisimpiin heikkoihin ja kireisiin alueisiin suunnattuja liikehallinta- ja liikkuvuusharjoitteita. Hyödynnämme hierontapalloa faskiakerrosten välisen liukumisen lisäämiseksi ja faskioiden nesteyttämiseksi. Harjoittelua rytmitetään hengityksellä. FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä tuote.
Tila: Liikuntasali, 2. krs.

Kehonkoostumusmittaus ja puristusvoimamittaus
Kehonkoostumusmittauksella voi seurata omaa kehitystä, sillä rasvan vaihtumista lihasmassaksi ei aina vaaka yksin kerro. Mittaus suoritetaan vaatteet päällä ja paljain jaloin. Ohjaajamme kertovat testin jälkeen tulokset. Mittauksen päätteeksi saat mukaasi raportin kehonkoostumuksestasi, jonka ohjaajamme käy ryhmän kanssa kohta kohdalta läpi. Mikäli olet käynyt mittauksessa jo aiemmin, voit tuoda vanhan raporttisi mukaan vertailukohteeksi.

Menetelmä ei sovellu kehon koostumuksen määrittämiseen seuraavissa tilanteissa:
– sinulla on sydämentahdistin, keinonivel tai raajaproteesi
– suosittelemme tarkistamaan omalta lääkäriltä laitteen käytön, mikäli et ole varma, soveltuuko mittaus juuri sinulle
Tila: Ryhmätila Tuomi 1. krs.

Kuntosalivinkkejä
Ohjaajamme antaa kuntosalivinkkejä turvalliseen ja tehokkaaseen liikuntaan kuntosalilla.

Liikuntapiikakka, omien liikunta tavoitteiden suunnittelu
Liikuntapiirakka kiteyttää viikoittaisen terveysliikuntasuosituksen kuvalliseen muotoon ja helpottaa suosituksen hahmottamista. Ohjaajan avulla käydään läpi liikuntapiirakkaa, joka kertoo terveyden edistämiseksi tarvittavan viikoittaisen liikuntamäärän ja antaa esimerkkejä liikuntamuodoista. Kestävyysliikuntaa sekä lihaskuntoa ja liikehallintaa kohentavan liikunnan minimiannokset on ilmaistu liikuntapiirakassa erikseen.
Tila: Tammi-kabinetti 2. krs.

Seniori Zumba
Senioreille suunnattu Zumba-tunti, joka yhdistää liikunnan ja latinorytmit hauskaksi kokonaisuudeksi, jossa koko vartalo saa harjoitusta.  Sarjat ovat hieman tavallista Zumbaa kevyempiä eivätkä sisällä hyppyjä.
Tila: Harjula-sali 2. krs.

SuomiTanssiJumppa
Suomalaiseen iskelmä ja lavatanssimusiikkiin helppoja tanssikuvioita  ja jumppaliikkeitä. Tanssilajeina mm. salsaa, humppaa ja jiveä.
Tila: Harjula-sali 2. krs.

Tuolijooga
Lempeä harjoitus tuolilla istuen. Kuunnellen hengitystä, joka ohjaa meitä liikkeeseen. Levollinen ja omaa itseä kuunteleva tahti toimia ja liikuttaa kehoa. Asanat mahdollista tehdä myös seisten. Tuolijooga sopii rauhallista, osin istuen tehtäviä harjoituksia kaipaavalle.

Tila: Harjula-sali 2. krs.

VoimaBalance
Tunnilla vahvistetaan erityisesti keskivartalon syviä lihaksia ja jalkojen voimaa. Rauhalliset, avaavat liikkeet kehittävät myös tehokkaasti nivelten liikkuvuutta ja kudosten joustavuutta. Apuna käytetään myös erilaisia välineitä, kuten tasapainotyynyjä, jumppakeppejä, foamrollereita ja hierontapalloja.
Tila: Liikuntasali, 2. krs.