Harjula Opinto-ohjelma 2021-2022

TAIDE- JA TAITOAINEET L I I KUNTA J A T ERVE YS 38 Katso lisätiedot s. 47. HYÖDYNNÄ ETUSETELI! Senioriliikunta Kevyttä ja helppoa. Tämä ryhmä sopii sinulle, jos sinulla on liikkumisrajoitteita ja tarvitset runsaasti ohjausta ja tukea liikkumisessa. Tunneil- la ei mennä lattialle. Tarvittaessa oma avustaja mukaan. Kohtuukuormitteista ja helppoa. Tämä ryhmä sopii sinulle, jos aloittelet liikuntaa tai haluat ylläpitää toiminta­ kykyäsi arjen askareissa. Tunnit eivät sisällä hyppyjä. Kohtuukuormitteista ja haasteita tarjoavaa. Tämä ryhmä sopii sinulle, jos harrastat säännöllisesti liikuntaa ja haluat ylläpitää tai kehittää kuntoasi. Hyväkuntoiset. Kykenevät omatoimiseen harjoitteluun ohjatusti, ylläpitäjät, harrastajat. Harjulan kansalaisopiston senioreille suunnattu terveysliikunta on monipuolista, turvallista, toi- mintakykyä kehittävää sekä hyvää mieltä tuot- tavaa liikuntaa. Ohjattu senioriliikunta antaa mahdollisuuden pitää huolta terveyskunnon eri osa-alueista, jotka ovat kiinteästi yhteydessä terveyteen sekä liikunta- ja toimintakykyyn. Ryhmäliikunta tuo samalla iloa ja virkistystä arkeen. Ryhmätarjonnasta löytyy monia erilaisia vaihto- ehtoja, sillä ryhmät on suunniteltu erikuntoisille ikääntyville. Tule sinäkin harrastamaan iloista ja virkistävää terveysliikuntaa mukavassa poru- kassa! Senioreiden liikuntaryhmät on tasoluokitettu seuraavien merkintöjen mukaisesti. Tasoluoki- tuksen avulla on mahdollista löytää parhaiten juuri itselle sopiva liikuntaryhmä. Kuormittavaa ja haasteita tarjoavaa. Tämä ryhmä sopii sinulle, jos olet ruti- noitunut liikunnan harrastaja, kaipaat haasteita ja haluat kehittää kuntoasi. SENIOREIDEN SALILIIKUNTA­ RYHMÄT Kuntojumppa seniorinaisille (8301223) 6.9.2021–29.11.2021 10.1.2022–11.4.2022 ma klo 10.15–11.00 25 tuntia / 90 € Harjula-keskus, liikuntasali Elina Immonen Kerran viikossa kokoontuva naisten jumppa- ryhmä hyväkuntoisille eläkeläisille. Reippaita, lihasvoimaa vahvistavia harjoituksia eri välinei- tä käyttäen. Käytössä mm. kepit, kuminauhat, käsipainot, kahvakuulat yms. Aikaisempaa osaamista tai kokemusta ei tarvita. Pidä huolta peruskunnostasi! Ukkojumppa (8301224) 9.9.2021–2.12.2021 13.1.2022–21.4.2022 to klo 9.00–9.45 26 tuntia / 93 € Harjula-keskus, liikuntasali Riitta Matikainen Kerran viikossa kokoontuvamiesten ryhmä hy- väkuntoisille eläkeläisille. Reippaita, lihasvoimaa vahvistavia harjoituksia eri välineitä käyttäen. Aikaisempaa osaamista tai kokemusta ei tarvita. Pidä huolta peruskunnostasi! Yin & restoratiivinen jooga UUSI (8301221) 9.9.2021–2.12.2021 13.1.2022–21.4.2022 to klo 17.45–18.45 25 kertaa / 90 € virtuaaliluokka Riitta Koukkari Yin joogassa kehoa avataan helpoilla asanoilla. Restoratiivisen joogan asanoilla hoidetaan ja palautetaan kehoa auttaen sitä uudistumaan ja pysymään elinvoimaisena. Tällä tunnilla harjoitamme myös läsnäoloa (mindfulness), joka rauhoittaa. Se lisäämielen tyyneyttä, kes- kittymiskykyä ja vahvistaa immuunipuolustusta. Kurssin live-tunnit toteutetaan Zoom-sovelluk- sen avulla. Live-tunneista tuleemyös nauhoite. HUOM! Tuntia ei pidetä 14.4.2022! Syyskauden Jooga Nidra UUSI ja kristallimaljat (8301222) 11.9.2021, 25.9.2021, 13.11.2021 la klo 15.00–16.30 3 kertaa / 47 € Harjula-keskus, Harjula-sali Eeva Ratalahti ja Emilia Jimenez Tule kokemaan Jooga Nidran ja kristallimaljojen rentouttava yhdistelmä. Joogista unennäköä tarkoittava Jooga Nidra avaa väylät uusille energioille ja uudelle elämälle, kristallimaljojen äänimaisema tukee kehon ja mielen rentoutu- mista. Tunti sopii sinulle, joka haluat päästää irti haitallisista ajatusmalleista ja saada tilalle uutta energiaa. Tunneilla tutustutaan eri teemoihin, joiden avulla voit tutkia omia uskomuksiasi ja oppia, kuinka päästää irti uusien asioiden syn- tymistä estävistä haitallisista ajatusmalleista. Kristallimaljojen ääniaaltojen värähtely kulkee kehon läpi, aina solutasolle asti. Tämä ainutlaa- tuinen syvärentoutus lisää elinvoimaisuutta sekä kehon ja mielen hyvinvointia. Harjoitus auttaa kehon energiatasapainon ylläpitämi- sessä, edistää kehon vastustuskykyä ja auttaa unettomuuteen sekä poistaa stressiä. Ota mukaan pehmeä alusta, viltti ja mahdollisesti pieni tyyny. Harjoitus tapahtuu lattiatasossa, eikä se vaadi aiempaa kokemusta joogasta. Ohjaus suomeksi ja englanniksi.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDM0Mw==