Harjula Opinto-ohjelma 2021-2022

L I I KUNTA J A T ERVE YS 35 Pilates 2 (830198) 8.9.2021–1.12.2021 12.1.2022–20.4.2022 ke klo 10.00 mennessä uuden ohjelman julkaisu 26 kertaa / 78 € Anni-Maija Mäkinen Virtaavuus, tuki, liikelaajuus ja lempeä voima. Niistä koostuu kehotietoinen pilates, jossa pääpaino ei ole hikoilussa, vaan itsensä tiedos- tamisessa, kuinka löytää rankaan enemmän rullaavuutta, kiertoa, tasapainoa ja nostetta ylös- päin. Tunti parantaa liikelaajuutta ja vahvistaa lempeästi syvää tukea. Opi tunnistamaan oman kehon rajoitteet ja liikkumaan senmukaan. Uusi tunti (60min.) julkaistaan kerran viikossa ja voit tehdä sen silloin, kun sinulle sopii parhaiten tai useamman kerran viikossa. TULE-ystävällinen Jooga-pilates 1 (830199) 8.9.2021–1.12.2021 12.1.2022–20.4.2022 ke klo 11.00–12.00 26 kertaa / 94 € Harjula-keskus, liikuntasali Katja Meritähti UKK-Instituutin kehittämä Jooga-pilates on tuki-ja liikuntaelimistön terveyttä edistävää liikuntaa. Teemme turvallisia liikkeitä, jotka vahvistavat, voimistavat ja huoltavat kehoa. Tunnille voi hyvin tulla, vaikka jooga tai pilates ei olisi ennestään tuttua. Tervetuloa selkäys- tävälliselle tunnille, jossa vahvistut jaksamaan arjessa ja saat myös rentoutua! TULE-ystävällinen Jooga-pilates 2 (8301200) 9.9.2021–2.12.2021 13.1.2022–21.4.2022 to klo 16.00–17.00 25 kertaa / 91 € Harjula-keskus, liikuntasali Katja Meritähti Sisältö kuten kurssilla 830199. HUOM! Tuntia ei pidetä 14.4.2022! JOOGA Jooga on kaikille sopiva itsekasvatusmene- telmä, jossa työskennellään itsenäisesti oman kehittymisen hyväksi niin henkisesti kuin ruumiillisestikin. Joogan perustana ovat kes- kittyneesti ja tietoisesti tehtävät harjoitukset, luonnollinen ja tietoinen hengitys, tietoinen rentoutuminen sekä sisäisen hiljaisuuden kokeminen. Joogaharjoitukset lisäävät kehon liikkuvuutta, elinvoimaisuutta, keskittymis­ kykyä ja kykyä rentoutua. Hathajoogaa kaikille (8301201) 6.9.2021–29.11.2021 10.1.2022–11.4.2022 ma klo 15.30–17.00 50 tuntia / 100 € Harjula-keskus, Harjula-sali Irmeli Viippola Oman kehon tuntemuksen ja läsnäolon vah- vistamista Hathajoogan keinoin. Sopii kaikille joogasta kiinnostuneille. Äijä-jooga (8301202) 6.9.2021–29.11.2021 10.1.2022–11.4.2022 ma klo 16.00–17.00 25 kertaa / 100 € Harjula-keskus, liikuntasali Juha Rantasalo Ensikertalaisille sopiva hathajoogaryhmä, joka sisältää hengitysharjoituksia, rentoutumista sekä keskittyneesti suoritettuja kevyitä fyysisiä harjoituksia. Harjoitteiden avulla vaikutetaan myönteisesti mm. uupumiseen, väsymykseen, unihäiriöihin, päänsärkyyn, selkäkipuihin, verenpaineeseen, ruoansulatusongelmiin ja ylipainoon. Tutustu joogaan (8301203) 7.9.2021–30.11.2021 11.1.2022–19.4.2022 ti klo 16.30–18.00 52 tuntia / 102 € Harjula-keskus, Harjula-sali Juha Rantasalo Hathajooga-harjoituksia joogan perusteiden mukaan. Alkeiskurssi kaikille hathajoogasta kiinnostuneille. Aamujooga (8301204) 9.9.2021–2.12.2021 13.1.2022–21.4.2022 to klo 9.30–11.00 52 tuntia / 102 € Harjula-keskus, Harjula-sali Terhi Jurkkola Sopii aloittelijalle ja lempeää joogaa kaipaavalle. Tutustutaan joogan periaatteisiin kevyiden joogaharjoitusten myötä, jotka lisäävät kehon liikkuvuutta. Herätellään kehoa jamieltä uuteen päivään. Harjoitetaan tietoista hengitystä ja nautitaan ohjatuista rentoutumisharjoituksista. Kurssilla mahdollisuus löytää oma kehotunte- mus ja tehdä harjoituksesta henkilökohtainen. Ohjattava jooga perustuu Suomen Joogaliiton opettamaan joogaan. Sunnuntain iltajooga (8301205) 12.9.2021–5.12.2021 16.1.2022–24.4.2022 su klo 18.00–19.30 50 tuntia / 100 € Harjula-keskus, Harjula-sali Linda Sjöholm Sopii aloittelijoille ja antaa haastettamyös aiem- min jooganneille. Viikon lempeä lopetus, uuden luominen, sekä aika kuunnella omaa kehoa ja mieltä. Monipuolisten joogaharjoitusten avulla lisätään kehon liikkuvuutta, -hallintaa ja voimaa sekä tasapainotetaan mieltä. Joogaharjoitus koostuu asanoista (jooga-asennoista), hengitys- tietoisuudesta sekä rentoutus- ja keskittymis- harjoituksista (vrt. meditaatio). Tunti ohjaa kuun- telemaan omaa kehoa ja kannustaa läsnoloon sekä sisäsyntyiseen oppimiseen. Mukaan voit ottaa oman viltin, liikuntaan sopivat vaatteet ja lämmintä ylle loppurentoutusta varten.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDM0Mw==