Harjula Opinto-ohjelma 2021-2022

L I I KUNTA J A T ERVE YS 27 Aikuisten liikunta Kevyttä ja helppoa. Tämä ryhmä sopii sinulle, jos sinulla on liikkumisrajoitteita ja tarvitset runsaasti ohjausta ja tukea liikkumisessa. Tunneil- la ei mennä lattialle. Tarvittaessa oma avustaja mukaan. Kohtuukuormitteista ja helppoa. Tämä ryhmä sopii sinulle, jos aloittelet liikuntaa tai haluat ylläpitää toimintaky- kyäsi arjen askareissa. Tunnit eivät sisällä hyppyjä. Itsenäisesti toimivat aloittelijat. Kohtuukuormitteista ja haasteita tarjoavaa. Tämä ryhmä sopii sinulle, jos harrastat säännöllisesti liikuntaa ja haluat ylläpitää tai kehittää kuntoasi. Kuormittavaa ja haasteita tarjoavaa. Tämä ryhmä sopii sinulle, joka olet ru- tinoitunut liikunnan harrastaja, kaipaat haasteita ja haluat kehittää kuntoasi. Aikuisten liikuntaryhmät ovat tasoluokiteltu seuraavien merkintöjen mukaisesti. Tasoluoki- tuksen avulla on mahdollista löytää parhaiten juuri itselle sopiva liikuntaryhmä. KUNTO- JA TERVEYS­ LIIKUNTARYHMÄT Syyskauden ulkotreeni UUSI (lyhytkurssi) (830136) 7.9.2021–5.10.2021 ti klo 18.00–18.45 5 tuntia / 22 € Kokoontuminen Lahden urheilukeskuksessa Eveliina Hasu Monipuolinen ja tehokas ulkotreenitunti, joka kehittää hengitys- ja verenkiertoelimistön kuntoa, lihasvoimaa ja liikkuvuutta oman kehon painoa hyödyntäen. Sopii kaiken kuntoisille liikkujille. Kokoontuminen Lahden urheilukeskuksessa. Treenaa ulkona! Kevätkauden ulkotreeni UUSI (lyhytkurssi) (830137) 29.3.2022–26.4.2022 ti klo 18.00–18.45 5 tuntia / 22 € Kokoontuminen Lahden urheilukeskuksessa Eveliina Hasu Sisältö kuten kurssilla 830136. Aloittelijan juoksukurssi (lyhytkurssi) (830138) 8.9.2021–20.10.2021 ke klo 18.00–19.00 7 kertaa / 48 € Erikseen ilmoitetut liikuntapaikat ja -tilat Kirsi Yrjölä Kurssi sopii sekä naisille että miehille, eikä sen aloittaminen vaadi kovaa juoksukokemusta. Tavoitteenasi voi esimerkiksi olla 3 km:n tai 5 km:n yhtäjaksoinen juokseminen syksyllä. Juoksukurssilla käydään yhdessä ulkona len- killä, opetellaan juoksutekniikkaa, opitaan sy- ke-/ kestävyysalueita ja kuuntelemaan omaa kehoa. Ryhmässä tehdään juoksun lisäksi lihaskunto- ja lihashuoltoharjoitteita. Ulkona oleviin tunteihin sisältyy aina alkulämmitte- lyt, päivän teema ja lopuksi lyhyet juoksijan täsmävenyttelyt. Kurssin loputtua saat vinkit lenkkeilyn jatkamiseen. Ilmoittautumisen jälkeen saat täsmälliset tiedot eri kertojen sisällöistä sekä tarvittavista varusteista ja kokoontumispaikasta. Yhtenä kertana ryhmä kokoontuu juoksijan lihaskuntotreenin ja huoltavan palautumisen merkeissä Harjula- keskuksen kuntosalilla. Harjulan juoksukoulu (830139) UUSI 2.9.2021–25.11.2021 to klo 18.15–19.45 12 kertaa / 82 € Lahden urheilukeskuksen lähimaastot Kimmo Vainio Juoksukoulussa saat vinkkejä ja ideoita juoksuun ja sen oheisharjoitteluun. Voit olla aloittelija tai jo hiukan lenkkeillyt. Harjoitukset toteutetaan Lahden urheilukeskuksen lähimaastoissa. HUOM! Kurssi alkaa jo to 2.9.2021. Ilmoittau- tuneille toimitetaan tarkempi ohjelma ennen kurssin käynnistymistä. Miesten kuntoliikunta (830140) 7.9.2021–30.11.2021 11.1.2022–19.4.2022 ti klo 18.30–20.00 52 tuntia / 100 € Kunnaksen koulu, liikuntasali Rainer Sihvonen Monipuolista salijumppaa ja palloilua kaiken kuntoisille miehille. Lihaskuntojumppa (830141) 9.9.2021–2.12.2021 13.1.2022–21.4.2022 to klo 17.00–18.00 25 kertaa / 91 € Harjula-keskus, Harjula-sali Mervi Luoma Tunti sisältää tehokkaita, jokaisen omaan kun- toon sovellettavissa olevia koko kehon lihas- kuntoliikkeitä kehon painoa tai vaihtelevasti eri välineitä käyttäen (mm. gymstick, kuminauha, keppi, käsipainot, Step-laudat jne.). Tunnilla tehdään alkulämmittelyt, ei hyppyjä eikä vaikei- ta askelsarjoja ja lopussa venyttelyt. Ryhmän toiveita toteutetaanmahdollisuuksienmukaan. HUOM! Tuntia ei pidetä 14.4.2022! Niska-selkäjumppa (830142) 8.9.2021–1.12.2021 12.1.2022–20.4.2022 ke klo 18.00–19.00 26 kertaa / 79 € Harjun koulu, liikuntasali Mervi Luoma Nivelten liikkuvuutta ylläpitävää monipuolista jumppaa, jossa tehdään erityisesti hartiaseutua ja selkää vahvistavia, tukevia ja rentouttavia liikkeitä. Sopii sekä miehille että naisille. Ota mukaan oma jumppamatto!

RkJQdWJsaXNoZXIy NDM0Mw==